Turbo Montaj Aşamaları:
- Turbo giriş ve çıkış boruları yağ sızmayacak şekilde kapatınız..
- Motor içindeki tüm yağ boşaltılarak,yağ filitresı,hava filitresi,yeni yağ doldurularak,araç turbo takıldıktan sonra 30 Dk.kadar yarım gazla çalıştırılmalıdır.
- Yağ pompasının basınıcı kontrol ediniz.
- Motorda turbo haricinde başka bir arıza varsa giderilmelidir.
- Motor yağı tekrar boşaltılarak,sızıntı olup olmadığına bakınız,talaş varsa yeni yağ konulup tekrar işlem tekrarlanmalıdır..
- Kapatılan turbo giriş ve çıkış boruları tekrar açılacak,turbo yerine baglanacak,yağ boruları iyice temizlenip,borunun iç taraflarına basınçlı hava tutularak iç tarafında talaş veya yag birikintisi kalmamasına dikkat edilmeli,conta yuzeylerine kesinlikle silikon veya sıvı conta kullanılmamalıdır..
- Araç markasına gore uygun viskoziteli motor yağı kullanılmalıdır.Ve orjınal yağ filitresi kullanılmalıdır.
- Hava Filitresı mutlak degiştirilmeli,asla basınçlı hava ile temizlenmemeli ve hava fılıtresi hortumları ustubu ıle temizlenmemelidir..
- Bu işlemler sırası ile uygulandıktan sonra araç çalıştırılacak gazı basılmadan rolanti 15-20 Dk.calıştırılmalı ve ondan sonra motor stop ettırılemelidir.
- Asla REVIZYONLU,TAMIRLİ VEYA MENŞEİ BELLİ olmayan turboları aracınıza montaj yapmayınız. Şunu unutmayınız maliyetı azaltamak adına bu yöntemlere başvurarak daha büyük motor arızaları karşılaşabilirsiniz..
- Turbo Arızasından dolayı yolda kalan araçlara turbo montaj yapmayın,aracı bulunduğu yerden servise götürerek yukarıda kuralları uygulayarak veya uygulatarak turbo montajı yaptırınız..
|